Władysław Hasior Władysław Hasior żył w latach 1928-1999 będąc wybitnym rzeźbiarzem, malarzem i scenografem związanym z Podhalem w tym Zakopanem gdzie uczył się w Państwowym Liceum Technik Plastycznych. Następnie artystyczny kunszt szlifował w Warszawie i Paryżu. Władysław Hasior w swoich pracach nawiązywał do surrealizmu, nowego realizmu i rzeźby abstrakcyjnej. Inspirował
Galeria Sztuki XX wieku znajduje się przy ul. Zamoyskiego 2 w/strong> w wybudowanej w latach 1894 – 1895 willi Oksza zaprojektowanej przez Stanisława Witkiewicza w stylu zakopiańskim. Willa Oksza jest filią Muzeum Tatrzańskiego od 2008 roku. W 2010 roku rozpoczęto jej remont i prace konserwacyjne a w
Muzeum Stylu Zakopiańskiego Willa Koliba znajduje się przy najstarszej z Zakopiańskich ulic – ulicy Kościeliskiej będąca pierwszym budynkiem wybudowanym w stylu zakopiańskim według projektu Stanisława Witkiewicza. Willa Koliba stylem budowy otwiera dwudziestoletnią historię stylu zakopiańskiego. Stanisław Witkiewicz po willi Koliba zaprojektował kilka drewnianych zakopiańskich domów a także wykonywał meble i
Władysław Hasior Władysław Hasior żył w latach 1928-1999 będąc wybitnym rzeźbiarzem, malarzem i scenografem związanym z Podhalem w tym Zakopanem gdzie uczył się w Państwowym Liceum Technik Plastycznych. Następnie artystyczny kunszt szlifował w Warszawie i Paryżu. Władysław Hasior w swoich pracach nawiązywał do surrealizmu, nowego realizmu i rzeźby abstrakcyjnej. Inspirował
Galeria Sztuki na Kozińcu im. Włodzimierza i Jerzego Kulczyckich znajduje się przy ulicy Droga Na Koziniec 8 w Zakopanem w murowanym budynku wybudowanym w 1924 roku w stylu dworkowym przez rodzinę Koziańskich i położona jest w pobliżu słynnej willi “Pod Jedlami”. W 1981 roku umieszczono w budynku Galerię Kobierców Wschodnich,
Antoni Rząsa Antoni Rząsa pozostając wiernym swojej wrażliwości ukształtowanej przez kulturę pogranicza, stał się jednym z najwybitniejszych i najbardziej oryginalnych polskich rzeźbiarzy współczesnych, który inspirację znajdował w sztuce z dawnych wieków oraz stylistyce prawosławnych ikon. W jego twórczości dopatrzyć się można zarówno elementów sztuki romańskiej, sztuki wczesnego renesansu, jak również